Klawitiuda for harpsichord / B. Kowalski

9,00 zł
Ilość
dostępny

Opis

Klawitiuda Bartosza Kowalskiego otrzymała pierwszą nagrodę w Konkursie Kompozytorskim im. Wandy Landowskiej, zorganizowanym przez Katedrę Kompozycji wraz z Katedrą Organów i Klawesynu Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w 2010 roku. Realizacja konkursu była możliwa dzięki finansowemu wsparciu londyńskiej firmy Multi-Technologies Ltd. i jej Dyrektora, dr. George'a E. Assousa.

Prawykonanie Klawitiudy odbyło się 23 maja 2010 roku, w Sali Koncertowej UMFC, podczas koncertowej prezentacji sześciu kompozycji, zakwalifikowanych do drugiego, finałowego etapu. Wszystkie utwory zostały wykonane wówczas przez Alinę Ratkowską. Prawykonanie zagraniczne miało miejsce 7 maja 2017 roku w siedzibie L'Associazione Clavicembalistica Bolognese.

O Klawitiudzie sam kompozytor napisał: "Klawitiuda" to neologizm złożony ze słów „klawesyn" oraz „etiuda". Kompozycja może być wykonywana zarówno na dawnym, jak i na współczesnym instrumencie. Istotne jest, by posiadał dwie klawiatury, ponieważ utwór jest czymś w rodzaju energetyczno-brzmieniowego dialogu pomiędzy górnym, a dolnym manuałem.

W twórczości Bartosza Kowalskiego klawesyn został wykorzystany także w kompozycji Circles on the water (2011) na klawesyn i smyczki oraz w utworze Contra Tempus z 2013 roku, przeznaczonym na zespół instrumentów barokowych: flet podłużny, flet traverso, obój barokowy, klawesyn, skrzypce, altówkę, violę da gamba i wiolonczelę. Ponadto w pracy pedagogicznej, kompozytor przyczynił się do powstania kilku miniatur na zespoły kameralne z udziałem klawesynu.

About Klawitiuda

Bartosz Kowalski's Klawitiuda received First Prize at the Wanda Landowska Composers' Competition in 2010. It was organised by the Chair of Composition together with the Chair of Organ and Harpsichord of the Fryderyk Chopin University of Music, thanks to financial support from the London-based Multi-Technologies Ltd. and its Managing Director George Assousa, Ph.D.

The work had its first performance on 23 May 2010 in the Concert Hall of the University of Music, during a concert featuring six compositions which qualified for the final stage of the competition. All the works were performed by Alina Ratkowska. The foreign premiere took place on 7 May 2017 at the L'Associazione Clavicembalistica Bolognese.

In his note on Klawitiuda the composer wrote: "Klawitiuda" is a neologism which consists of two words: "klawesyn" (Polish for "harpsichord") and "etiuda" (Polish for "etude"). The work can be performed on both period and modern instruments. It is vital that it should have two manuals, as the composition is a kind of an energy-and-sound dialogue between the upper and lower manuals.

Bartosz Kowalski has also used the harpsichord in other compositions: Contra Tempus (2013) for an ensemble of Baroque instruments (recorder, traverso, oboe, harpsichord, violin, viola, viola da gamba, cello) and Circles on the water (2011) for harpsichord and strings. Furthermore, in his educational work, he was behind the creation of several student miniatures for chamber ensembles with harpsichord. Alina Ratkowska

umfc-284
KOMPOZYTOR Bartosz Kowalski (1977- )
INSTRUMENT / OBSADA Klawesyn
OPRACOWANIE / REDAKCJA Alina Ratkowska, Łukasz Farcinkiewicz, Beata Swebodzińska
TŁUMACZENIE Michał Kubicki
ILUSTRACJE Krzysztof Kubicki
WYDANIE Wydanie 1.
MIEJSCE WYDANIA Warszawa
WYDAWCA Chopin University Press
ROK WYDANIA 2018
OPIS FIZYCZNY Partytura
OPRAWA Oprawa miękka
SERIA Nowa Polska Muzyka Solowa / New Polish Solo Music
ISBN / ISSN / ISNM 9790801518453
KATEGORIA I TAGI
  • Partytury, nuty, libretta