Chopin University Electronic Music Studio (CUEMS)
Zawartość płyty:
Tomasz Jakub Opałka (*1983) |
|
||
[1] |
Party Crasher na wiolonczelę, perkusję, puzon i elektronikę (2021) |
9:29 |
|
|
|
Magdalena Bojanowicz-Koziak wiolonczela |
|
|
|
Tomasz Jakub Opałka elektronika, puzon, perkusja |
|
|
Realizacja nagrania, miks, mastering: Tomasz Jakub Opałka Nagrano 12.2020 w studiu kompozytora |
|
|
Żaneta Rydzewska (*1991) |
|
||
[2] |
don’t look na dwoje skrzypiec, akordeon, perkusję, fortepian |
8:57 |
|
|
|
Paulina Woś-Gucik I skrzypce |
|
|
|
Oriana Masternak II skrzypce |
|
|
|
Alena Budziňáková-Palus akordeon |
|
|
|
Aleksandra Gołaj perkusja |
|
|
|
Martyna Zakrzewska fortepian |
|
|
|
Żaneta Rydzewska elektronika |
|
|
Realizacja nagrania: Marek Suberlak, miks: Żaneta Rydzewska Nagrano 7.11.2020 w Centrum Kongresowym ICE Kraków podczas festiwalu Sacrum Profanum |
|
|
Sławomir Wojciechowski (*1971) |
|
||
[3] |
Rituals na fortepian preparowany i elektronikę (2019/2020) |
13:58 |
|
|
|
Małgorzata Walentynowicz fortepian |
|
|
|
Sławomir Wojciechowski elektronika |
|
|
Realizacja dźwięku: Łukasz Myszyński, Rafał Skiba, Piotr Rudnicki, miks: Sławomir Wojciechowski Nagrano 17.12.2020 w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu (live) |
|
|
Andrzej Kopeć (*1980) |
|
||
[4] |
GPS 52(243)+21(003) – Śmiech Syreny na taśmę (2016) |
5:01 |
|
|
|
Realizacja: Andrzej Kopeć |
|
Krzysztof Kicior (*1992) |
|
||
[5] |
haecceitas na fortepian, perkusję, taśmę i live electronics (2021) |
16:51 |
|
|
|
Andrzej Karałow fortepian |
|
|
|
Leszek Lorent perkusja |
|
|
|
Andrzej Brzoska projekcja dźwięku |
|
|
|
Krzysztof Kicior live electronics |
|
|
Realizacja nagrania: Michał Szostakowski, miks: Krzysztof Kicior Nagrano 17.09.2021 w sali koncertowej UMFC podczas koncertu #Elektrofonia (live) |
|
|
Mateusz Śmigasiewicz (*1989) |
|
||
[6] |
oscillating music na dwa syntezatory Mooga i audio playback (2021) |
10:47 |
|
|
|
Mateusz Śmigasiewicz syntezatory Mooga |
|
|
|
Maciej Zadroga reżyseria dźwięku |
|
|
Realizacja nagrania: Michał Szostakowski Nagrano 17.09.2021 w sali koncertowej UMFC podczas koncertu #Elektrofonia (live) |
|
|
Wojciech Błażejczyk (*1981) |
|
||
[7] |
Étude semi-concrète. Study for Many Strokes on Different Objects na gitarę elektryczną i basową, obiektofony i live electronics (Hommage à Włodzimierz Kotoński) (2019) |
8:47 |
|
|
Wojciech Błażejczyk gitara elektryczna i basowa, obiektofony, elektronika |
|
|
|
Realizacja nagrania, miks: Wojciech Błażejczyk Nagrano w SerekTopiony Studio, 2021 |
|
|
Total time: 73:52 |
Chopin University Electronic Music Studio (CUEMS) istnieje od 1990 roku przy Katedrze Kompozycji Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Do 2020 roku działało pod nazwą Studio Muzyki Elektronicznej i Komputerowej im. Włodzimierza Kotońskiego. Powstało z inicjatywy wieloletniego wykładowcy i pioniera muzyki elektronicznej, prof. Włodzimierza Kotońskiego, który był jednocześnie pierwszym kierownikiem Studia, a od 2016 roku jest jego patronem.
Dorobek artystyczny Studia obejmuje ponad trzysta kompozycji zrealizowanych przez studentów i absolwentów UMFC oraz innych twórców (m.in. Elżbieta Sikora, Zygmunt Krauze), a także przez uczestników kursów kompozytorskich organizowanych w ramach działalności Studia. Od początku istnienia Studia z jego inicjatywy odbywają się rozmaite imprezy artystyczne, kursy i konferencje naukowe, m.in. coroczny koncert utworów studenckich „#Elektrofonia” oraz koncert „Nowa Muzyka Nowe Technologie”. Dodatkowo co dwa lata Studio organizuje koncert #Elektrofonia towarzyszący Warszawskiej Jesieni. Bogata działalność koncertowa i naukowa CUEMS wiąże się z szeroką ofertą dydaktyczną. Studio dysponuje dwoma pomieszczeniami postprodukcyjnymi z profesjonalną adaptacją akustyczną, które wyposażone są w najnowocześniejszy sprzęt audio, profesjonalne oprogramowanie kompozytorskie i dźwiękowe, a także urządzenia analogowe (m.in. syntezatory Mooga).
Podsumowaniem działalności CUEMS i jego wizytówką jest premierowy album Studia, na którym znalazły się elektroakustyczne kompozycje Tomasza Opałki, Żanety Rydzewskiej, Sławomira Wojciechowskiego, Andrzeja Kopcia, Krzysztofa Kiciora, Mateusza Śmigasiewicza i kierownika CUEMS – Wojciecha Błażejczyka. Płyta jest dowodem na to, że CUEMS łączy dbałość o wysoki poziom artystyczny i otwartość na eksperymenty oraz zróżnicowane nurty stylistyczne z nowoczesnymi narzędziami.
KOMPOZYTOR | Tomasz Jakub Opałka (1983- ), Żaneta Rydzewska (1991- ), Sławomir Wojciechowski (1971- ), Andrzej Kopeć (1980- ), Krzysztof Kicior (1992- ), Mateusz Śmigasiewicz (1989- ), Wojciech Błażejczyk (1981- ) |
WYKONAWCA | Magdalena Bojanowicz-Koziak (wiolonczela), Tomasz Jakub Opałka (elektronika, puzon, perkusja), Paulina Woś-Gucik (I skrzypce), Oriana Masternak (II skrzypce), Alena Budziňáková-Palus (akordeon), Aleksandra Gołaj (perkusja), Martyna Zakrzewska (fortepian), Żaneta Rydzewska (elektronika), Małgorzata Walentynowicz (fortepian), Sławomir Wojciechowski (elektronika), Andrzej Karałow (fortepian), Leszek Lorent (perkusja), Andrzej Brzoska (projekcja dźwięku), Krzysztof Kicior (live electronics), Mateusz Śmigasiewicz (syntezatory Mooga), Maciej Zadroga (projekcja dźwięku), Wojciech Błażejczyk (gitara elektryczna i basowa, obiektofony, elektronika) |
REALIZACJA / REŻYSERIA | Tomasz Jakub Opałka, Marek Suberlak, Żaneta Rydzewska, Łukasz Myszyński, Rafał Skiba, Piotr Rudnicki, Sławomir Wojciechowski, Andrzej Kopeć, Michał Szostakowski, Krzysztof Kicior, Wojciech Błażejczyk |
OPRACOWANIE / REDAKCJA | Emilia Dudkiewicz (redaktor wydawca), Jakub Jakubaszek (redakcja tekstów, producent wykonawczy), Maria Opałka (producent wykonawczy) |
TŁUMACZENIE | Małgorzata Sobczak |
ILUSTRACJE / OPRAC. GRAF. | Gabriela Jordan (projekt graficzny i skład), Mateusz Żaboklicki (zdjęcia) |
WYDANIE | Wydanie 1. |
MIEJSCE WYDANIA | Warszawa |
WYDAWCA | Chopin University Press |
ROK WYDANIA | 2022 |
OPIS FIZYCZNY | 1 płyta (CD) |
KATEGORIA I TAGI |
|