Bruzdowicz-Tittel, Ignatowicz-Glińska, Serafin – Z bliska i z oddali

32,00 zł
Ilość

Zawartość płyty:

Anna Ignatowicz-Glińska (*1968)

 

[1]

Apotropeion na flet, altówkę i fortepian (2020)*

15:47

Joanna Bruzdowicz-Tittel (1943–2021)

 

Polskie drogi i rozdroża. In memoriam Czerwiec 1989 na flet, altówkę

i fortepian

 (2020)*

 

[2]

I Allegro con fuoco

3:03

[3]

II Moderato, romantic

2:16

[4]

III Vivo con passione

1:14

Szesnaście obrazków z wystawy Salvadora Dali na fortepian (wybór; 2004)

Wyd. Klein-Winternheim Certosa-Verlag 2012

 

[5]

I Kuszenie świętego Antoniego

1:38

[6]

III Portret Paula Eluarda

1:19

[7]

VII Geopolityczne dziecko obserwujące narodziny nowego człowieka

2:03

[8]

IX Trwałość pamięci

1:49

[9]

XIII Płonąca żyrafa

1:16

Ewa Serafin (*1955)

 

Fire bilder fra Ragnarok (Cztery obrazy z Ragnarok). Trio na flet, altówkę

i fortepian  (2020)*

 

[12]

I Volven

5:28

[13]

II Yggdrasil

7:09

[14]

III Embla og Ask

3:38

[15]

IV Heimdal

5:35

Total time 52:22

*światowa premiera fonograficzna

Zaprezentowane na płycie trzy tria na flet, altówkę i fortepian Anny Ignatowicz-Glińskiej (Apotropeion), Joanny Bruzdowicz-Tittel (Polskie drogi i rozdroża) i Ewy Serafin (Cztery obrazy z Ragnarok) powstały zamówienie Festiwalu imienia Piotra Janowskiego w Grudziądzu, gdzie w 2020 roku odbyło się ich prawykonanie. Dedykowane są znakomitej pianistce Joannie Maklakiewicz, która do ich rejestracji zaprosiła młodą wirtuozkę fletu Mariannę Julię Żołnacz i działającego na co dzień w Norwegii altowiolistę Marka Bugajskiego. Wybrany repertuar dopełniają miniatury fortepianowe Bruzdowicz-
-Tittel wybrane ze zbioru Szesnaście obrazków z wystawy Salvadora Dali.

„Trzy kompozytorki, wychowane i wykształcone w Polsce, w swej twórczości czerpią zarówno z doświadczeń kulturowych krajów, z którymi związał je los, jak i z ogromnego dziedzictwa polskiego
 i światowego spektrum sztuki kompozytorskiej. Wykorzystują przy tym różnorodne techniki kompozytorskie, odwołując się do rozmaitych inspiracji pozamuzycznych” (Joanna Maklakiewicz). Ignatowicz-Glińska, nawiązując do magicznych rytuałów i amuletów, stawia odwieczne pytania egzystencjalne. Serafin odnosi się do nordyckiego, mitologicznego wątku „zmierzchu bogów”. Bruzdowicz-Tittel upamiętnia wydarzenia czerwca 1989 roku (w triu) oraz składa hołd Salvadorowi Dalemu i czyni ukłon w kierunku Musorgskiego (w obrazkach z wystawy).

„Tytuł albumu Z bliska i z oddali nawiązuje do różnorodnych – wyraźnie widocznych, ale również nieoczywistych i trudno uchwytnych – powiązań, idiomów i wpływów, którym podlegają twórcy,
w tym wypadku przedstawicielki trzech pokoleń polskich kompozytorów i kompozytorek, na których losy i twórczość miała także wpływ niełatwa historia Polski drugiej połowy XX wieku” (Maklakiewicz).

KOMPOZYTOR Joanna Bruzdowicz-Tittel (1943-2021), Anna Ignatowicz-Glińska (1968- ), Ewa Serafin (1955- )
WYKONAWCA Joanna Maklakiewicz (fortepian), Marianna Żołnacz (flet), Marek Bugajski (altówka)
REALIZACJA / REŻYSERIA Igor Szymański, Małgorzata Szymańska
INSTRUMENT / OBSADA Fortepian, Flet, Altówka
OPRACOWANIE / REDAKCJA Emilia Dudkiewicz (redaktor wydawca), Jakub Jakubaszek
TŁUMACZENIE Żaneta Pniewska
ILUSTRACJE / OPRAC. GRAF. Łukasz Pawlak, Zofia Goraj (zdjęcia)
WYDANIE Wydanie 1.
MIEJSCE WYDANIA Warszawa
WYDAWCA Chopin University Press
ROK WYDANIA 2021
OPIS FIZYCZNY 1 płyta (CD)
KATEGORIA I TAGI
  • Płyty
  • fortepian
  • flet
  • altówka
  • Ignatowicz-Glińska
  • Serafin
  • Maklakiewicz
  • Żołnacz
  • Bugajski
  • Z bliska i z oddali
  • Bruzdowicz-Tittel