

Zawartość płyty:
Anna Ignatowicz-Glińska (*1968) |
|
|
[1] |
Apotropeion na flet, altówkę i fortepian (2020)* |
15:47 |
Joanna Bruzdowicz-Tittel (1943–2021) |
|
|
Polskie drogi i rozdroża. In memoriam Czerwiec 1989 na flet, altówkę i fortepian (2020)* |
|
|
[2] |
I Allegro con fuoco |
3:03 |
[3] |
II Moderato, romantic |
2:16 |
[4] |
III Vivo con passione |
1:14 |
Szesnaście obrazków z wystawy Salvadora Dali na fortepian (wybór; 2004) Wyd. Klein-Winternheim Certosa-Verlag 2012 |
|
|
[5] |
I Kuszenie świętego Antoniego |
1:38 |
[6] |
III Portret Paula Eluarda |
1:19 |
[7] |
VII Geopolityczne dziecko obserwujące narodziny nowego człowieka |
2:03 |
[8] |
IX Trwałość pamięci |
1:49 |
[9] |
XIII Płonąca żyrafa |
1:16 |
Ewa Serafin (*1955) |
|
|
Fire bilder fra Ragnarok (Cztery obrazy z Ragnarok). Trio na flet, altówkę i fortepian (2020)* |
|
|
[12] |
I Volven |
5:28 |
[13] |
II Yggdrasil |
7:09 |
[14] |
III Embla og Ask |
3:38 |
[15] |
IV Heimdal |
5:35 |
Total time 52:22 |
*światowa premiera fonograficzna
Zaprezentowane na płycie trzy tria na flet, altówkę i fortepian Anny Ignatowicz-Glińskiej (Apotropeion), Joanny Bruzdowicz-Tittel (Polskie drogi i rozdroża) i Ewy Serafin (Cztery obrazy z Ragnarok) powstały zamówienie Festiwalu imienia Piotra Janowskiego w Grudziądzu, gdzie w 2020 roku odbyło się ich prawykonanie. Dedykowane są znakomitej pianistce Joannie Maklakiewicz, która do ich rejestracji zaprosiła młodą wirtuozkę fletu Mariannę Julię Żołnacz i działającego na co dzień w Norwegii altowiolistę Marka Bugajskiego. Wybrany repertuar dopełniają miniatury fortepianowe Bruzdowicz-
-Tittel wybrane ze zbioru Szesnaście obrazków z wystawy Salvadora Dali.
„Trzy kompozytorki, wychowane i wykształcone w Polsce, w swej twórczości czerpią zarówno z doświadczeń kulturowych krajów, z którymi związał je los, jak i z ogromnego dziedzictwa polskiego
i światowego spektrum sztuki kompozytorskiej. Wykorzystują przy tym różnorodne techniki kompozytorskie, odwołując się do rozmaitych inspiracji pozamuzycznych” (Joanna Maklakiewicz). Ignatowicz-Glińska, nawiązując do magicznych rytuałów i amuletów, stawia odwieczne pytania egzystencjalne. Serafin odnosi się do nordyckiego, mitologicznego wątku „zmierzchu bogów”. Bruzdowicz-Tittel upamiętnia wydarzenia czerwca 1989 roku (w triu) oraz składa hołd Salvadorowi Dalemu i czyni ukłon w kierunku Musorgskiego (w obrazkach z wystawy).
„Tytuł albumu Z bliska i z oddali nawiązuje do różnorodnych – wyraźnie widocznych, ale również nieoczywistych i trudno uchwytnych – powiązań, idiomów i wpływów, którym podlegają twórcy,
w tym wypadku przedstawicielki trzech pokoleń polskich kompozytorów i kompozytorek, na których losy i twórczość miała także wpływ niełatwa historia Polski drugiej połowy XX wieku” (Maklakiewicz).
KOMPOZYTOR | Joanna Bruzdowicz-Tittel (1943-2021), Anna Ignatowicz-Glińska (1968- ), Ewa Serafin (1955- ) |
WYKONAWCA | Joanna Maklakiewicz (fortepian), Marianna Żołnacz (flet), Marek Bugajski (altówka) |
REALIZACJA / REŻYSERIA | Igor Szymański, Małgorzata Szymańska |
INSTRUMENT / OBSADA | Fortepian, Flet, Altówka |
OPRACOWANIE / REDAKCJA | Emilia Dudkiewicz (redaktor wydawca), Jakub Jakubaszek |
TŁUMACZENIE | Żaneta Pniewska |
ILUSTRACJE / OPRAC. GRAF. | Łukasz Pawlak, Zofia Goraj (zdjęcia) |
WYDANIE | Wydanie 1. |
MIEJSCE WYDANIA | Warszawa |
WYDAWCA | Chopin University Press |
ROK WYDANIA | 2021 |
OPIS FIZYCZNY | 1 płyta (CD) |
KATEGORIA I TAGI |
|