Modern Tangos (Cup of Time)
Zawartość płyty
Erwin Schulhoff (1849–1942)
1. Tango ze suity Esquissez de jazz (część III) 6’58”
2. Tango ze suity Pięć etiud jazzowych na fortepian (część IV) 2’30”
3. Tango ze suity Pięć utworów na kwartet smyczkowy (część IV) 3’03”
Gil Evans (1912–1988)
4. Las Vegas Tango 5’16”
Charles-Camille Saint-Saëns (1835–1921)
5. Tango, część IV Sceny dramatycznej „Lola” op. 116 5’32”
Igor Strawiński (1882–1971)
6. Tango na fortepian 4’41”
Bohuslav Martinů (1890–1959)
7. Tango ze suity Film en miniature (część I) 3’54”
Ryszard Borowski (*1946)
8. Tango napięć 3’38”
Albergo Ginastera (1913–1983)
9. Milonga z Canción el Arbol del Oviedo op. 3 4’34”
Całkowity czas
40’08”
Opis
Argentyńskie tango powstało pod koniec XIX wieku, a już na początku wieku XX nastąpił jego rozkwit w Europie. W krótkim czasie taniec ten stał się niezwykle popularny, a jego rytmy zainteresowały również kompozytorów awangardowej muzyki klasycznej. Nie tylko inspirowali się oni rytmem tanga, lecz stosowali także inne elementy, takie jak np. charakterystyczne figury basowe, akcenty czy specyficzną harmonikę.
Co przeniknęło ze specyfiki tanga do dzieł skomponowanych dla zupełnie innego odbiorcy – słuchacza muzyki awangardowej? Co było tak atrakcyjne, aby wykorzystać to mogli jej twórcy? Każdy z nich miał własną wizję; stąd z pewnością fascynujące jest porównanie ich prób.
Autorskiego zestawienia i aranżacji utworów Schulhoffa, Evansa, Saint-Saënsa, Strawińskiego, Martinů czy Ginastery podjął się kwartet Cup of Time – zespół, który słynie z wyrafinowanych, nieoczywistych interpretacji muzyki, w której przenikają się elementy klasyki i jazzu. Repertuar dopełnia kompozycja lidera grupy – Ryszarda Borowskiego. Zaproponowane aranżacje (z elementami improwizacji) sięgają do rozrywkowego charakteru tanga, a jednocześnie zachowują oryginalne, awangardowe pomysły każdego z twórców. Maestria poszczególnych członków zespołu Cup of Time gwarantuje fascynującą podróż do wielobarwnego świata tanga.
Wydawcami płyty Modern Tangos są Chopin University Press i Requiem Records (w ramach serii Lydian Records).
Całkowity czas
KOMPOZYTOR | Charles-Camille Saint-Saëns (1835–1921), Bohuslav Martinů (1890–1959), Albergo Ginastera (1913–1983), Gil Evans (1912–1988), Igor Strawiński (1882–1971), Ryszard Borowski (*1946), Erwin Schulhoff (1849–1942) |
WYKONAWCA | Ryszard Borowski (flet), Agnieszka Cypryk (skrzypce), Rafał Grząka (akordeon), Krzysztof Lenczowski (wiolonczela) |
REALIZACJA / REŻYSERIA | Mateusz Sołtysik – MS Acoustic |
INSTRUMENT / OBSADA | Flet, Skrzypce, Akordeon, Wiolonczela |
OPRACOWANIE / REDAKCJA | Joanna Napieralska, Ryszard Borowski (nota programowa), Jakub Jakubaszek |
TŁUMACZENIE | Meriem Harzallah |
ILUSTRACJE / OPRAC. GRAF. | Łukasz Pawlak |
WYDANIE | Wydanie 1. |
MIEJSCE WYDANIA | Warszawa |
WYDAWCA | Requiem Records, Chopin University Press |
ROK WYDANIA | 2020 |
OPIS FIZYCZNY | 1 płyta (CD) |
KATEGORIA I TAGI |
|