FRYDERYK 2023
Zawartość płyty:
| 
 [1] I Introitus: Requiem aeternam  | 
 5:04  | 
 
  | 
| 
 [2] II Kyrie eleison  | 
 2:24  | 
 
  | 
| 
 III Sequentia  | 
    | 
 
  | 
| 
 [3] Dies irae  | 
 1:51  | 
 
  | 
| 
 [4] Tuba mirum  | 
 3:39  | 
 
  | 
| 
 [5] Rex tremendae majestatis  | 
 2:19  | 
 
  | 
| 
 [6] Recordare, Jesu pie  | 
 5:46  | 
 
  | 
| 
 [7] Confutatis maledictis  | 
 2:45  | 
 
  | 
| 
 [8] Lacrimosa dies illa  | 
 3:03  | 
 
  | 
| 
 IV Offertorium  | 
    | 
 
  | 
| 
 [9] Domine Jesu Christe  | 
 4:06  | 
 
  | 
| 
 [10] Hostias et preces  | 
 4:18  | 
 
  | 
| 
 [11] V Sanctus  | 
 1:38  | 
 
  | 
| 
 [12] VI Benedictus  | 
 5:20  | 
 
  | 
| 
 [13] VII Agnus Dei  | 
 3:02  | 
 
  | 
| 
 [14] VIII Communio: Lux aeterna  | 
 5:41  | 
 
  | 
| 
                                                     Total time 51:04  | 
||
Live recording
Prezentowane nagranie (live) Requiem d-moll KV 626 Wolfganga Amadeusza Mozarta jest hołdem złożonym pamięci prof. Ryszarda Zimaka – znakomitego dyrygenta i chórmistrza, cenionego, pełnego ciepła, humoru i życzliwości pedagoga, niestrudzonego organizatora życia muzycznego – w pierwszą rocznicę jego śmierci. Polska kultura muzyczna straciła wybitnego artystę, erudytę i człowieka wielkiej klasy, nasza społeczność akademicka kochanego profesora, wielu z nas mistrza i przyjaciela...
Wybrane nagranie ma symboliczny wymiar – zostało zarejestrowane 8 kwietnia 2005 roku, po śmierci papieża Jana Pawła II. Wokół mozartowskiego Requiem, z inicjatywy i pod batutą prof. Zimaka (ówczesnego rektora warszawskiej uczelni muzycznej), zjednoczyła się cała społeczność Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina: studenci, pedagodzy i pracownicy administracji. Przedstawiciele wszystkich grup akademickich wraz z wypełniającą po brzegi salę koncertową publicznością stworzyli wspólnotę ludzi czerpiących siły z najważniejszych i najgłębszych wartości. Dziś to nagranie jest symbolem naszej żywej i wdzięcznej pamięci o Profesorze oraz wyrazem wiary w to, że prawda, dobro, jedność i piękno są silniejsze od zła, a muzyka i to, co ze sobą niesie pomaga przetrwać najtrudniejsze chwile.
Emilia Dudkiewicz
| KOMPOZYTOR | Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) | 
| WYKONAWCA | Małgorzata Rodek (sopran), Elżbieta Wróblewska (mezzosopran), Jerzy Knetig (tenor), Wojciech Gierlach (bas), Chór mieszany Akademii Muzycznej w Warszawie, Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej w Warszawie, Ryszard Zimak (dyrygent) | 
| REALIZACJA / REŻYSERIA | Katarzyna Rakowiecka-Rojsza | 
| INSTRUMENT / OBSADA | Sopran, Mezzospran, Tenor, Bas, Chór, Orkiestra | 
| OPRACOWANIE / REDAKCJA | Emilia Dudkiewicz, Tomasz Jagłowski, Wanda Tchórzewska-Kapała (Współpraca) | 
| TŁUMACZENIE | Żaneta Pniewska | 
| ILUSTRACJE / OPRAC. GRAF. | Beata Czerepak | 
| WYDANIE | Wydanie 1. | 
| MIEJSCE WYDANIA | Warszawa | 
| WYDAWCA | Chopin University Press | 
| ROK WYDANIA | 2022 | 
| OPIS FIZYCZNY | 1 płyta (CD) | 
| ISBN / ISSN / ISNM | 5906874951484 | 
| KATEGORIA I TAGI | 
 		    			 |