Publikacja jest próbą rozpatrzenia zagadnień dotyczących kompozycji dźwięku w filmie opartą na pracach własnych autorki. Korzenie kompozycji dźwięku filmowego tkwią, zdaniem autorki, w procesach rozpadu tradycyjnej formy filmowej, dewaluacji hollywoodzkiej estetyki dźwięku oraz twórczości współczesnych kompozytorów eksperymentujących z formą i tworzywem muzycznym. Opisane w książce i zawarte na załączonej płycie DVD wyjątki z filmów (m.in. Różyczka, Z odzysku, Solo) ilustrują tezę, że kompozycje dźwięków filmowych w specyficznych okolicznościach mogą funkcjonować w oderwaniu od obrazu filmowego.
| AUTOR | Joanna Napieralska | 
| WYDANIE | Wydanie 1. | 
| MIEJSCE WYDANIA | Warszawa | 
| WYDAWCA | Wydawnictwo Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina | 
| ROK WYDANIA | 2012 | 
| LICZBA STRON | 159 | 
| OPRAWA | Oprawa miękka | 
| ISBN / ISSN / ISNM | 9788361489337 | 
| DODATKOWE INF. | dołączona płyta CD | 
| KATEGORIA I TAGI | 
 		    			 |