Jehan Alain: Complete Works for Organ (3CD, Jarosław Wróblewski)
Zawartość płyty :
CD 1 51:25 |
|
|
Suite AWV 86a (1934/1936) |
|
|
[1] |
I Introduction et Variations |
7:50 |
[2] |
II Scherzo |
4:50 |
[3] |
III Choral |
5:34 |
[4] |
Intermezzo (Fileuse) AWV 74b (1934/1935) |
6:58 |
Trois Dances AWV 119 (1937/1938, 1940) |
|
|
[5] |
I Joies |
8:05 |
[6] |
II Deuils |
12:42 |
[7] |
III Luttes |
5:22 |
CD 2 47:50 |
|
|
[1] |
Postlude pour l’Office de Complies AWV 13 (1930 |
4:37 |
[2] |
Premièr Prelude profane AWV 57 (1933) |
3:17 |
[3] |
Deuxième Prelude profane AWV 58 (1933) |
4:18 |
Suite monodique AWV 65 (1934) |
|
|
[4] |
I Animato |
1:58 |
[5] |
II Andante |
4:55 |
[6] |
III Vivace |
2:12 |
[7] |
Choral dorienne AWV 75 (1935) |
4:30 |
[8] |
Choral phrygien AWV 76 (1935) |
3:22 |
[9] |
Variations sur un thème de Clément Jannequin AWV 99 (1937) |
5:28 |
[10] |
Le Jardin suspendu AWV 63 (1934) |
7:43 |
[11] |
Litanies AWV 100 (1937) |
5:23 |
CD 3 69:57 |
|
|
[1] |
Prèmiere Fantaisie AWV 59 (1933) |
6:08 |
[2] |
Deuxieme Fantaisie AWV 91 (1936) |
7:26 |
[3] |
Fantasmagorie AWV 73 (1935) |
3:16 |
[4] |
Deux Danses à Agni Yavishta AWV 61 (1932/1933) |
5:31 |
[5] |
Aria AWV 120 (1938) |
7:40 |
[6] |
Prélude et Fugue AWV 107 (1935/1938) |
6:34 |
[7] |
Berceuse sur deux notes qui cornent AWV 5 (1929) |
2:56 |
[8] |
Ballade en mode phrygien AWV 8a (1930) |
2:28 |
[9] |
Lamento AWV 10 (1930) |
5:11 |
[10] |
Variations sur ‘Lucis Creator’ AWV 29 (1932) |
4:33 |
[11] |
Chant donné AWV 33 (1932) |
1:40 |
[12] |
Grave AWV 36 (1932) |
3:23 |
[13] |
Petite pièce AWV 37 (1932) |
2:33 |
[14] |
Climat AWV 64 (1932) |
2:30 |
[15] |
Elévation AWV 62 (1934) |
2:21 |
[16] |
De Jules Lemaître AWV 72 (1935) |
3:00 |
[17] |
Monodie AWV 109a (1938) |
2:39 |
Total time: 2:49:12 |
Trzypłytowy album zawiera pierwsze w historii polskiej fonografii nagranie wszystkich dzieł organowych Jehana Alaina, którego dokonał warszawski organista i pedagog Jarosław Wróblewski. To próba autorskiego dyskursu z dotychczasową tradycją wykonawczą i odniesienia się do nowej edycji dzieł kompozytora, polegającego m.in. na uwzględnieniu niektórych opcjonalnych wersji tekstu muzycznego oraz różnych dyspozycji registracyjnych i wykonawczych Alaina. Nagranie zostało zrealizowane przez Andrzeja Brzoskę w kościele pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Tarnowie na organach firmy Zych, których dyspozycja nawiązuje do francuskich organów symfonicznych.
„Alain poszukiwał artystycznego wyrazu nie tylko w muzyce, lecz także w rysunku i poezji. Jego utwory często unaoczniają idee pozamuzyczne – filozoficzne czy literackie. Oprócz wpływów natury poetyckiej obserwujemy również te pochodzące ze śpiewu gregoriańskiego, muzyki dawnej, impresjonizmu, jazzu, pozaeuropejskiej rytmiki i tonalności. Jego nowatorskie traktowanie organów wykazuje odwrót od symfonicznego postrzegania tego instrumentu i zwrot w kierunku ideału dźwiękowego stanowiącego nowatorską syntezę francuskiej klasyki i romantyki zatopionych w sensualizmie, wrażeniowości. Alain realizuje to w sposób doskonały” (Jarosław Wróblewski).
KOMPOZYTOR | Jehan Alain (1911-1940) |
WYKONAWCA | Jarosław Wróblewski (organy) |
REALIZACJA / REŻYSERIA | Andrzej Brzoska |
INSTRUMENT / OBSADA | Organy |
OPRACOWANIE / REDAKCJA | Olga Gorczyca-Popławska, Emilia Dudkiewicz (redaktor wydawca), Jakub Jakubaszek, Maja Baczyńska |
TŁUMACZENIE | Żaneta Pniewska |
ILUSTRACJE / OPRAC. GRAF. | Łukasz Pawlak |
WYDANIE | Wydanie 1. |
MIEJSCE WYDANIA | Warszawa |
WYDAWCA | Chopin University Press |
ROK WYDANIA | 2021 |
OPIS FIZYCZNY | 3 płyty (CD) |
KATEGORIA I TAGI |
|