Twórczość fortepianowa Józefa Deszczyńskiego, pochodzącego z Wilna polskiego kompozytora, dyrygenta i pianisty przełomu XVIII i XIX wieku, za jego życia popularna i wykonywana, uległa całkowitemu zapomnieniu. Do życia powróciła za sprawą Jana A. Jarnickiego, który zebrał rozproszone utwory i zachęcił do ich rejestracji znakomitą pianistkę – Joannę Ławrynowicz-Just. Dwupłytowy album, zarejestrowany przez Katarzynę Rakowieckę-Rojszę, a wydany przez Acte Préalable i Chopin University Press, zawiera trzy cykle polonezy, wariacje, marsze i walc.
„Działalność Deszczyńskiego [...] przypada na okres, w którym kształtował się styl brillant [...]. Był to również etap przejściowy pomiędzy klasycyzmem a romantyzmem, czego niepodważalnym dowodem jest twórczość Deszczyńskiego” (Karol Rzepecki).
| KOMPOZYTOR | Józef Deszczyński (1781-1844) | 
| WYKONAWCA | Joanna Ławrynowicz (fortepian) | 
| REALIZACJA / REŻYSERIA | Katarzyna Rakowiecka-Rojsza | 
| INSTRUMENT / OBSADA | Fortepian | 
| OPRACOWANIE / REDAKCJA | Magdalena Wolińska, Jan A. Jarnicki (dyrektor artystyczny i producent), Małgorzata Łoza-Lipszyc (dyrektor artystyczny), Karol Rzepecki (nota programowa), Milena Kruszwic (nota programowa), Emilia Dudkiewicz | 
| TŁUMACZENIE | Jean Jacques Jarnicki | 
| WYDANIE | Wydanie 1. | 
| MIEJSCE WYDANIA | Warszawa | 
| WYDAWCA | Acte Préalable, Chopin University Press | 
| ROK WYDANIA | 2024 | 
| OPIS FIZYCZNY | 2 płyty (CD) | 
| ISBN / ISSN / ISNM | 5901741655724 | 
| KATEGORIA I TAGI | 
 		    			 |