Aleksander Kościów: Chamber Works
Zawartość płyty:
Five Cosmogonic Tales na fortepian solo (1997) |
19:15 |
|
[1] |
1. Absolute Zero |
5:01 |
[2] |
2. Primary Motion |
3:22 |
[3] |
3. Song of the Atoms |
2:15 |
[4] |
4. Here Comes the Matter! |
3:39 |
[5] |
5. Light and Silence Create One Another |
4:58 |
[6] |
Déjà-vus Agonaux na skrzypce i fortepian (1998) |
4:56 |
[7] |
Nenia na klarnet i fortepian (2002) |
3:20 |
Hyalia na skrzypce i fortepian (2002) |
20:16 |
|
[8] |
I |
4:31 |
[9] |
II |
3:39 |
[10] |
III |
3:38 |
[11] |
IV |
2:28 |
[12] |
V |
2:29 |
[13] |
VI |
3:31 |
Shihaikai na sopran i fortepian (2004) Słowa: Matsuo Bashō (1644–1694) |
7:39 |
|
[14] |
1. (Wakaba shite...) |
1:49 |
[15] |
2. (Jōroku-ni...) |
1:50 |
[16] |
3. (Iza yukamu...) |
2:30 |
[17] |
4. (Kiriharete...) |
1:32 |
Wén fáng sì bǎo na klarnet i fortepian (2020) |
13:24 |
|
[18] |
mò (tusz) |
3:27 |
[19] |
zhǐ (papier) |
3:26 |
[20] |
yàn (kałamarz) |
2:40 |
[21] |
bǐ (pędzel) |
3:51 |
total time 77:32 |
Opis
Aleksander Kościów jest twórcą wyrazistym, budującym subtelne, wyrafinowane, wielowymiarowe obrazy przepełnione aurą tajemniczości. Kompozytor chętnie eksperymentuje z kontekstami i percepcją. Rozmaite sytuacje poznawcze przekłada na materię muzyczną wielopoziomowo, niosąc sugestywne przesłanie ideowe i estetyczne.
Niniejszy album zawiera premiery fonograficzne sześciu utworów powstałych w latach 1997–2020 na fortepian (Five Cosmogonic Tales), na skrzypce i fortepian (Déjà-vus Agonaux i Hyalia), na klarnet i fortepian (Nenia i Wén fáng sì bǎo) oraz na sopran i fortepian (cztery haiku zatytułowane Shihaikai). Jest to repertuar mocno zróżnicowany pod względem charakteru i stylistyki, którego najistotniejszym wspólnym mianownikiem wydaje się swoista oszczędność środków oraz duży poziom skupienia na zdarzeniach (dźwiękowych) małych, pozornie powszednich i nieistotnych.
Muzyka najwyższej próby rozbrzmiewa w interpretacji znakomitych młodych kameralistów: Joanny Freszel (sopran), Roksany Kwaśnikowskiej (skrzypce), Piotra Zawadzkiego (klarnet) i Łukasza Chrzęszczyka (fortepian) – pomysłodawcy albumu. Nagranie zrealizowała Katarzyna Rakowiecka-Rojsza.
KOMPOZYTOR | Aleksander Kościów (1974- ) |
WYKONAWCA | Joanna Freszel (sopran), Roksana Kwaśnikowska (skrzypce), Piotr Zawadzki (klarnet), Łukasz Chrzęszczyk (fortepian) |
REALIZACJA / REŻYSERIA | Katarzyna Rakowiecka-Rojsza |
OPRACOWANIE / REDAKCJA | Olga Gorczyca-Popławska, Emilia Dudkiewicz (redaktor wydawca) |
TŁUMACZENIE | Żaneta Pniewska |
ILUSTRACJE / OPRAC. GRAF. | Mateusz Żaboklicki (zdjęcia), Łukasz Pawlak |
WYDANIE | Wydanie 1. |
MIEJSCE WYDANIA | Warszawa |
WYDAWCA | Chopin University Press |
ROK WYDANIA | 2021 |
OPIS FIZYCZNY | 1 płyta (CD) |
KATEGORIA I TAGI |
|