

Zawartość płyty:
KARL HOYER (1891–1936) |
|
|
Orgelsonate d-moll op. 19 |
|
|
[1] |
I Allegro, ma non troppo |
12:40 |
[2] |
II Allegro, alla burla |
9:19 |
[3] |
III Molt’ adagio – Andante con moto |
16:08 |
Sonate in c-moll für Orgel |
|
|
[4] |
I Improvisation |
9:40 |
[5] |
II Romanze |
9:12 |
[6] |
III Fuge |
11:21 |
|
Total time: |
68:20 |
Album zawierający dwie sonaty niemieckiego organisty, kompozytora i muzyka kościelnego Karla Hoyera (1891–1936) w interpretacji cenionej warszawskiej organistki Anny Przybysz jest drugą częścią serii obejmującej nagranie kompletu dzieł organowych tego twórcy. Trzyczęściowa Sonata d-moll op. 19 (1921), utrzymana w stylistyce postromantycznej, jest jednym z pierwszych utworów organowych Hoyera. Późniejsza, również trzyczęściowa Sonata c-moll (1935) jest świadectwem transformacji stylu kompozytorskiego niemieckiego twórcy przejawiającej się w redukcji fakturalnej, oszczędnym definiowaniu brzmieniowości (w tym określeń dynamicznych i agogicznych), wykraczania poza system dur-moll i skłonności do wyrazowości ekspresjonistycznej.
Artystyczna interpretacja Anny Przybysz jest wynikiem jej pogłębionych studiów nad życiem i twórczością Karla Hoyera. Nagrania zrealizowali Jakub Garbacz i Marcin Loga w Lutherkirche w Chemnitz, na 50-głosowych organach Wilhelma Sauera z 1908 roku Opus 1011, odrestaurowanych w latach 2006–2007 przez firmę Christiana Schefflera.
Wydawcami płyty są Chopin University Press i Ars Sonora.
KOMPOZYTOR | Karl Hoyer (1891-1936) |
WYKONAWCA | Anna Przybysz (organy) |
REALIZACJA / REŻYSERIA | Jakub Garbacz, Marcin Loga |
INSTRUMENT / OBSADA | Organy |
OPRACOWANIE / REDAKCJA | Jakub Garbacz, Emilia Dudkiewicz |
ILUSTRACJE / OPRAC. GRAF. | Artur Krutowicz, Jakub Garbacz |
WYDANIE | Wydanie 1. |
MIEJSCE WYDANIA | Aleksandrów Łódzki |
WYDAWCA | Chopin University Press, Ars Sonora |
ROK WYDANIA | 2022 |
OPIS FIZYCZNY | 1 płyta (CD) |
ISBN / ISSN / ISNM | 5903855701397 |
KATEGORIA I TAGI |
|