Cykl pieśni do słów znakomitej i na nowo dziś odkrywanej poetki międzywojnia powstał z inspiracji wybitnej sopranistki, Aleksandry Resztik, która zwróciła się do kilku polskich kompozytorek. Z różnorodnej spuścizny poetyckiej Ginczanki wybrałam teksty o wymowie uniwersalnej i – mam wrażenie – zaskakująco aktualne. Wiersze Obcość, Agonia oraz Labirynt obłędny, reprezentujące egzystencjalny nurt w twórczości poetki, mają swój ciężar i indywidualny rys, które starałam się odzwierciedlić w muzyce. Pieśni są stylistycznie zróżnicowane i interpretacyjnie niełatwe. Po raz pierwszy zabrzmiały 27 stycznia 2022 roku w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, w Warszawie w interpretacji Aleksandry Resztik i Katarzyny Ewy Sokołowskiej. W 2024 roku projekt trafił na płytę Pieśni do słów Zuzanny Ginczanki na sopran i fortepian, która ukazała się nakładem Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów. Prezentowane wydanie nutowe jest pierwodrukiem.
Zamówienie utworu dofinansowano ze środków Ministra Kultury Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Zamówienia Kompozytorskie”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca (2021).
Anna Ignatowicz-Glińska
| KOMPOZYTOR | Anna Ignatowicz-Glińska (1968- ) |
| INSTRUMENT / OBSADA | Sopran, Fortepian |
| OPRACOWANIE / REDAKCJA | Paweł Łukaszewski (koncepcja serii), Anna Ignatowicz-Glińska (red. naukowa, skład nut), Jakub Jakubaszek (redakcja, projekt graficzny i skład), Łukasz Farcinkiewicz (red. prowadzący) |
| TŁUMACZENIE | Żaneta Pniewska |
| ILUSTRACJE / OPRAC. GRAF. | Rafał Kazanecki (zdjęcia) |
| WYDANIE | Wydanie 1. |
| MIEJSCE WYDANIA | Warszawa |
| WYDAWCA | Chopin University Press |
| ROK WYDANIA | 2024 |
| LICZBA STRON | 32 |
| OPIS FIZYCZNY | Partytura |
| OPRAWA | Oprawa miękka |
| ISBN / ISSN / ISNM | 9790801583512 |
| KATEGORIA I TAGI |
|