Punktem wyjścia dla cyklu Trzech preludiów i fug są klasyczny kontrapunkt i praca motywiczna, wzbogacone elementami minimal music i spektralizmu. Pierwsza i druga para utworów stanowią eksplorację obszaru rozszerzonej modalności: skali akustycznej będącej w istocie szeregiem alikwotów oraz skali lokryckiej, w której niezwykle trudno – z uwagi na obecność trytonu pomiędzy I a V stopniem – stworzyć poczucie centrum tonalnego.
Ostatnie ogniwo cyklu opiera się na IX tonie psalmowym (tonus peregrinus). Czynnikiem formotwórczym jest ostinato – zarówno w preludium, jak i fudze, która przybiera synkretyczną formę quasi-passacaglii.
Tomasz Soczek
| KOMPOZYTOR | Tomasz Soczek (1990-) |
| INSTRUMENT / OBSADA | Organy |
| OPRACOWANIE / REDAKCJA | Tomasz Soczek (red. nauk., skład nut), Jakub Jakubaszek (opracowanie red. i skład tekstu, przygotowanie okładki), Łukasz Farcinkiewicz (red. prowadzący) |
| TŁUMACZENIE | Żaneta Pniewska |
| ILUSTRACJE / OPRAC. GRAF. | Krzysztof Kubicki |
| WYDANIE | Wydanie 1. |
| MIEJSCE WYDANIA | Warszawa |
| WYDAWCA | Chopin University Press |
| ROK WYDANIA | 2022 |
| LICZBA STRON | 36 |
| OPIS FIZYCZNY | Partytura |
| OPRAWA | Oprawa miękka |
| SERIA | Nowa Polska Muzyka Solowa / New Polish Solo Music |
| ISBN / ISSN / ISNM | 9790801583352 |
| KATEGORIA I TAGI |
|