
Punktem wyjścia dla cyklu Trzech preludiów i fug są klasyczny kontrapunkt i praca motywiczna, wzbogacone elementami minimal music i spektralizmu. Pierwsza i druga para utworów stanowią eksplorację obszaru rozszerzonej modalności: skali akustycznej będącej w istocie szeregiem alikwotów oraz skali lokryckiej, w której niezwykle trudno – z uwagi na obecność trytonu pomiędzy I a V stopniem – stworzyć poczucie centrum tonalnego.
Ostatnie ogniwo cyklu opiera się na IX tonie psalmowym (tonus peregrinus). Czynnikiem formotwórczym jest ostinato – zarówno w preludium, jak i fudze, która przybiera synkretyczną formę quasi-passacaglii.
Tomasz Soczek
KOMPOZYTOR | Tomasz Soczek (1990-) |
INSTRUMENT / OBSADA | Organy |
OPRACOWANIE / REDAKCJA | Tomasz Soczek (red. nauk., skład nut), Jakub Jakubaszek (opracowanie red. i skład tekstu, przygotowanie okładki), Łukasz Farcinkiewicz (red. prowadzący) |
TŁUMACZENIE | Żaneta Pniewska |
ILUSTRACJE / OPRAC. GRAF. | Krzysztof Kubicki |
WYDANIE | Wydanie 1. |
MIEJSCE WYDANIA | Warszawa |
WYDAWCA | Chopin University Press |
ROK WYDANIA | 2022 |
LICZBA STRON | 36 |
OPIS FIZYCZNY | Partytura |
OPRAWA | Oprawa miękka |
SERIA | Nowa Polska Muzyka Solowa / New Polish Solo Music |
ISBN / ISSN / ISNM | 9790801583352 |
KATEGORIA I TAGI |
|