Zawartość płyty 
| 
 Quatre Préludes, Op. 2   | 
 
  | 
| 
   [1] No. 1 in E minor: Moderato, ma con moto  | 
 1:21  | 
| 
   [2] No. 2 in C sharp minor: Largo  | 
 2:56  | 
| 
   [3] No. 3 in F minor: Molto agitato  | 
 1:56  | 
| 
   [4] No. 4 in G flat major: Senza rigore, ma molto sostenuto  | 
 2:09  | 
| 
 
  | 
 
  | 
| 
 Deux Préludes, Op. 5   | 
 
  | 
| 
   [5] No. 1 in C minor: Grave  | 
 2:12  | 
| 
   [6] No. 2 in C major: Non troppo animato  | 
 1:38  | 
| 
 
  | 
 
  | 
| 
 Drei Weisen im polnischen Volkston, Op. 13   | 
 
  | 
| 
   [7] Moderato. Tempo di Mazurka  | 
 2:39  | 
| 
   [8] Allegretto semplice  | 
 2:14  | 
| 
   [9] Allegretto tranquillo  | 
 3:54  | 
| 
 
  | 
 
  | 
| 
 [10] Impromptu in F major, Op. 6 No. 1  | 
 6:10  | 
| 
 
  | 
 
  | 
| 
 Variations sur un theme original, Op. 4   | 
 
  | 
| 
 [11] Theme: Andante maestoso  | 
 1:19  | 
| 
 [12] Variation I: Un poco animato  | 
 1:12  | 
| 
 [13] Variation II: Allegro con brio  | 
 0:54  | 
| 
 [14] Variation III: Molto meno mosso  | 
 1:57  | 
| 
 [15] Variation IV: Andantino semplice  | 
 1:07  | 
| 
 [16] Variation V: Allegro con fuoco  | 
 1:12  | 
| 
 [17] Variation VI: Andante molto tranquillo  | 
 1:11  | 
| 
 [18] Variation VII: Allegretto quasi tempo di Mazurka  | 
 1:18  | 
| 
 [19] Variation VIII: Maestoso  | 
 1:08  | 
| 
 [20] Variation IX: Allegro deciso  | 
 0:50  | 
| 
 [21] Molto maestoso, poco ad libitum  | 
 0:37  | 
| 
 [22] Variation X: Finale. Maestoso, tempo di Polacca  | 
 6:13  | 
| 
 
  | 
 
  | 
| 
 Sonata for piano and violin in F sharp minor, Op. 18*   | 
 
  | 
| 
 [23] Agitato ma non troppo  | 
 13:15  | 
| 
 [24] Andante  | 
 6:54  | 
| 
 [25] Moderato  | 
 9:08  | 
| 
                                                       Total time 76:12  | 
|
*światowa premiera fonograficzna
Na przełomie XIX i XX wieku, obok związanej z ruchem modernistycznym eksplozji nowych zjawisk artystycznych i postaw estetycznych w sztuce, nurt kontynuacji idei romantycznych stanowił wciąż eksploatowany kierunek w muzyce jako sposób wypowiedzi kompozytorskiej. W konwencji neoromantycznej utrzymana jest twórczość polskiego kompozytora, pianisty, pedagoga, dyrygenta i krytyka muzycznego Juliusza Wertheima (1880–1928).
Album Pawła Pawlika i Szymona Teleckiego stanowi doskonałą okazję zarówno do przestudiowania zapomnianej nieco karty polskiej historii muzyki, jak i skonfrontowania dzieł Wertheima z muzyką najwybitniejszych polskich twórców działających w jego czasach.
| KOMPOZYTOR | Juliusz Wertheim (1880-1928) | 
| WYKONAWCA | Paweł Pawlik (fortepian), Szymon Telecki (skrzypce) | 
| REALIZACJA / REŻYSERIA | Małgorzata Polańska, Marcin Domżał, Dorota Tarnowska-Antosik | 
| INSTRUMENT / OBSADA | Skrzypce, Fortepian | 
| OPRACOWANIE / REDAKCJA | Marcin Targoński | 
| TŁUMACZENIE | Żaneta Pniewska | 
| ILUSTRACJE / OPRAC. GRAF. | Marcel Zaborski (zdjęcia), Rafał Dymerski | 
| WYDANIE | Wydanie 1. | 
| MIEJSCE WYDANIA | Warszawa | 
| WYDAWCA | DUX | 
| ROK WYDANIA | 2020 | 
| OPIS FIZYCZNY | 1 płyta (CD) | 
| ISBN / ISSN / ISNM | 5902547014425 | 
| KATEGORIA I TAGI | 
 		    			 |